Alla inlägg under december 2013

Av Pernilla - 12 december 2013 15:56

Idag är det alltså 12/12. Dagen bebis beräknas födas. Vaknade imorse smått besviken på att inget hänt under natten. Inte minsta känning på att något skulle vara på g...

Blev att gå upp och fixa frukost till familjen, Robin jobbar hemifrån idag vilket känns tryggt om något mot förmodan skulle få för sig att hända. Efter frukost jagades Leo runt för att få på honom lite kläder innan jag gick ut i förrådet och hämtade in Leos julgran som kläddes med glatt humör :)

Efter klädning av grab gav vi (jag, Leo och Cosmos) oss ut en stund i skogen där vi lekte lite och tittade på djurbajs ;)

Hemma på tomten igen upptäckte Leo till sin stora förskräckelse att likadant bajs som vi hittat i skogen även låg i en stor hög på vår gräsmatta ;) Efter lite efterforskning kom vi fram till att bajset kom från rådjur :)

Inne igen sattes en pannkakssmet och medan den fick jäsa till sig passade Leo och jag på att pyssla lite med klistermärksboken. Idag blev det en tomteverkstad och mushålor i julstämning ;)

Nu håller vi tummarna för att bebis inte bestämt sig för att stanna allt för länge!

Fortsatt trevlig torsdag på er!

Av Pernilla - 4 december 2013 11:11

Idag är det grått utanför fönstret, temperaturen håller sig över nollan och regnet hänger i luften. Vi håller oss inne idag.


Kl 7 vaknade jag av att Leo kröp upp i sängen bredvid mig och klappade mig på kinden, Mys! Vi klädde på oss och tog en snabb tur i skogen med Cosmos innan det var dags för frukost och lyssna på julkalendern i radion :)


Efter frukost var det äntligen dags för dagens paketöppning :D Idag innehöll paketet en julpysselbok med klistermärken som blev väldigt populär :)

 

Leo satte igång direkt att klistra in märken på rätt sidor och fyllde snabbt första uppslaget :)


Årets adventskalendrar (ja, han har flera av olika slag ;) ) ger en väldigt bra möjlighet att öva på siffrorna, Leo känner nu igen 1, 2, 3. 4 är lite svårare eftersom den kan se lite olika ut beroende på om den är dataskriven eller inte.


Sen satte vi igång med lite julbaknig. Igår fick Leo roliga pepparkaksformar i paketet så det stod pepparkaksbak på schemat. Tog en liten bit av degen då denna räcker längre än man först tror/kommer ihåg och bättre att baka flera gånger och ha kul rakt igenom än att tvångsbaka hela degen och sen aldrig mer vilja baka pepparkakor ;)

Resultatet blev idag 1½ plåt med lite blandad kompott, allt från stjärnor och granar som sen kan sättas ihop till stående och även sniglar, ekorrar och björnar ;)

 


Förra veckan var Leo, jag och min mormor i blomsterbutiken och köpte på oss lite julfint att göra julgrupper och pynta fönstren med. Såhär blev mina grupper och köksfönster :) (riktigt nöjd!)

       


Har nu även satt saffran i blöt för att senare kunna sätta en deg och fylla på frysen med bullar. De går åt i flygande fart av någon anledning ;)


Igår var jag en tur till barnmorskan och åter igen var alla värden jättebra (vikten går ju att diskutera men nu skyller vi på all vätska som valt att sätta sig främst på fötter och fotleder, aj!). Ingen äggvita och bltr på 130/75. Magen har sjunkit en bra bit sen förra veckans besök och bebis ligger nu djupt fixerad och är enligt bm "halvvägs ute" ;) Hoppas bara hon förstår det, tösabiten därinne, att nu är det dags att komma ut! Klagade lite på att jag "bara" har sammandragningar som inte gör ont och bm bara skrattade till svar att jag inte kommer önska sen att det ska göra ont, bara vara glad att klara av första stadiet utan större besvär :)


Så nu väntar vi. Och väntar. Och väntar..... Nu får bebis gärna komma ut.

Dagens mage vecka 38+5

 


Fortsatt trevlig onsdag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards