Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Tillbaka till verkligheten

Av Pernilla - 20 november 2016 20:37

Jaha, då börjar vardagen imorgon igen efter att ha haft mannen hemma en hel vecka med mannen och barnen halva veckan. Vi har haft lite sjukdom och lite småtjafs men framförallt tid för varandra, tid för hemmet och tid att planera framåt.

Igår, lördag, skulle Tyra på gymnastiken som vanligt men efter att ha kravlat oss upp ur sängarna kl 7, intagit frukost och packat matsäck nåddes vi av beskedet att gymnastiken var inställd pga ledarbrist. Bara packa upp matsäcken, ta en kopp kaffe och lura runt ett par timmar innan Leos "golf"träning. Det får kallas "golf"träning trots att de just nu tränar koordination, balans och styrka mest kör hinderbanor. Men om några veckor börjar en period med mer golfinriktad teknikträning.

Efter "golfen" gav vi oss hem, bytte om och gick iväg på 30 årskalas. Där bjöds en härlig lunchbuffé, otroligt god morotskaketårta och mycket trevligt sällskap.

Leo och Tyra hade lovats att få sova hos farmor och farfar så efter kalaset traskade vi runt kvarteret och lämnade två glada barn innan jag, Robin och Melvin traskde hem. Hemma skönk vi ner i soffan med en stor kopp te och årets första vörtlimpe-smörgåsar och körde igång ett litet Die Hard maraton. Efter en och en halv film (vi började med nr 2) sov jag gott i mitt nedfällda soffhörn. Så spenders en semi-barnfri kväll.

Som vanligt när man får sovmorgonsmöjigheter vaknade jag och Melvin halv sex, han fick lite frukost och somnade om medan jag låg och funderade på att gå upp och påbörja dagen. Efter ca en timme somnade jag iallafall om och inte för än halv nio (!)(visst sa jag att det var sovmorgon) kravlade vi oss ur sängen och till frukostbordet.

Jag har bestämt att denna jul inte ska innehålla stress, tjafs eller oorganisation så efter frukost skrevs julklappslista och mer än hälften av julklapparna och presenterna till Tyras födelsedag är inhandlade via den underbara nätet och i stort sett alla är utfunderade. Så skönt att vara igång och ha koll på planeringen och känna att man har gott om tid!

Vid lunch hämtade vi barnen ch gick hem och påbörjade uppsättningen av adventsljusen, letade skarvsladdar och bytte x antal lampor (uruselt system att hela ljusstaken dör om en lampa går sönder!).

Nu sover de stora barnen och Robin och Melvin kollar på Clueless gamer med Conan Obrian, tydligen väldigt spännande ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 februari 2017 13:23

...och vabruari vrider verkligen ut de allra sista dropparna.... Efter en härlig vecka i Sälen (bilder finns på min instagram pernilladaverstam) var det tunga ögonlock som öppnade sig imorse. Leo kämpade sig ur sängen för att ta sig till skolan oc...

Av Pernilla - 20 februari 2017 16:39

Robin har tagit de två stora barnen till pulkabacken och Melvin sover. Efter en natt med övertrötta barn och en väldigt snorig Melvin (vilket resulterade i sju räknade uppvaknande innan kl 03...) och en dag i skidbacken är uppskattar jag en stunds ty...

Av Pernilla - 17 februari 2017 15:08


Hej halloj! Nu är jag tillbaka efter lite jul, nyår och en grå januarimånad och börjar fundera på det här med våra galna ideal.... Av olika anledningar har jag räknat ut mitt bmi här i dagarna och döm om min förvåning när jag precis passerar värd...

Av Pernilla - 20 december 2016 21:39


Hipp hipp hurra för den bästa Tyra idag!Älskade unge! Idag fyller du 3 år! Vilken underbart härlig person du hunnit bli. Du vet vad du vill, det är då ett som är säkert. Visst går saker ibland överstyr men du är alltid den att första skratta och gå v...

Av Pernilla - 19 december 2016 18:15


....ja, som varje år. Så börjar det alltid och varje gång undrar man hur man tillslut fick den någonlunda rak förra året. Men tillslut står man där (läs: ligger man genomsvettig under granen, öm i fingrarna efter ett evighets skruvande och allergipri...

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards