Alla inlägg den 6 november 2016

Av Pernilla - 6 november 2016 18:56

Tre trötta barn sover redan i skrivande stund (kl18.42), två i varsin säng och en på mitt bröst där jag sitter uppkrypt och nedfälld i soffan och bara myser. Det gör vi bäst, jag och Melvin, myser.

Idag har vi inte gjort många knop. Vi tog en sen frukost, barnen lekte lite medan Robin och jag slutplanerade hallen, nu är äntligen förvaringsmodulerna bestämda och beställda ?? och den obehandlade väggen som tidigare gömts bakom garderober har grundlimmats i väntan på tapetsering. Nu är äntligen (!) allt grundarbete på tak och väggar klara och imorgon drar Melvin och jag iväg och köper tapeter och takfärg!

Idag var även sista dagen på Leos första höstlov. Ett lov fyllt av spel (både sällskap och tv), pyssel, legobygge, parken zoo utflykt och lek. "En vecka med massa skoj" som Leo glatt uttryckte det vid middagen. Han ser nu fram emot ytterligare några skolveckor innan hans första jullov.

Om bara tre veckor är det första advent! Tiden springer iväg! Dags att inventera advensljsstakar, kalendrar och gardiner för att se vad som behöver kompletteras ?

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards