Alla inlägg under juni 2012

Av Pernilla - 27 juni 2012 20:06

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här, förlåt om ni har saknat mig ;)


Mycket har hänt sen senast, terminen har tagit slut för denna gång, alla prov just nu är därmed klara :)


Leo har gått sin sista dag på Tallholma förskola, till hösten börjar han på Karusellen, två kvarter från vårt hem. Sista tiden på dagis fylldes med många festligheter, bland annat trollfest med maskerad


   


Sedan var det dax för Robin att fylla år vilket först firades med våra familjer och en överraskning som jag och Robins mor åkte och hämtade i regnvädret, en sängstomme med tillhörande sängbord, äntligen är sovrummet mer komplett. På själva födelsedagen hämtades Robin på jobbet och vi tog en tur till Sthlm Quality Outlet där nya skor inhandlades och när vi kom hem väntade en teckning från Leo och en liten extra sak. En Optimus Prime, behöver jag säga att Leo blev minst lika glad som Robin ;)


       


Sen heltplötsligt var det midsommar. Robins föräldrar och min pappa kom och fira denna dag med oss. Vi hade sån tur med vädret.


Leo fick midsommarpresent av farmor

         


Och en ballong i väntan på midsommarstången

 


Jag och Leo <3

 


Mina älsklingar <3

 


Up we go

 


Dans kring stången blev det naturligtvis oxå

 


Nu väntar en minikryssning med sväronen om en liten vecka som blir startskottet på Robins semester, själv har jag ledigt till v 30 :)

Vad de veckorna har att erbjuda får vi se.


Stay tuned and enjoy :)

Av Pernilla - 11 juni 2012 13:34

På fredagen packade vi bilen, Leo och jag. Eller jag, packade och Leo tittade på ;) Men vi två begav oss i alla fall till Eskilstuna för att fira syster som tog sin examen till sjuksköterska dagen till ära. Redan 30 minuter innan cermonin skulle börja tog vi plats i kyrkbänken, Leo och jag, pappa, mormor och moster. Leo tyckte att det var riktigt spänannade att sitta där och titta på allt som fanns att titta på i kyrkan. Kl 11 satte orgeln igång och in tågade alla examensstudenter och Leo stoppade fingrarna i öronen ;)


Efter första psamlen höll syster ett roligt och för studenterna inpirerande tal iklädd sköterske-outfit med diverser ateraljer ;)


"Det finns fortfarande EN viktig löneförmån; gratis Kaffe!!"

 


Vid brosch-utdelningen började Leo tappa intresset, tyckte själv att just den delen blev aningen lång så det var inte konstigt att Leo fick myror i brallan ;)


"Fy f*n vad ni är bra"

 


Efter cermonin åkte vi hem till syster för lite mat och fika innan det bar hem till pappa/morfar för kvällen.


Nöjd examens-tjej

 

Mumsig cheesecake

 


Hos pappa/morfar hemma hade kattungarna vuxit till sig och blev snabbt Leos favoriter. Han ålade omkring på golvet och klappade och busade med de så fort han fick chansen och hela tiden pratade han med de, mest "hej, hej, hej" ;)


Lördagen spenderades i lugnan ro med en liten tur in till staden för lite blomstershopping men mest i trädgårdsmöblerna på innergården :) Så mysigt!!!


På söndagen åkte vi hem till min mormor som idag (måndag) fyller 85 år! Hipp Hipp Hurra!!!!! Där serverades mat och underbar tårta som jag snodde receptet på och ska försöka efterapa till torsdagens avslutningsfika i skolan ;)


Leo somnade som en stock i bilen innan vi ens hunnit ut ur stan och sov nästan hela vägen hem. Hemma väntade pappa och Cosmos på parkeringen. Som de hade längtat efter oss ;)


Idag tar vi det bara lugnt, syr trollkläder, ritar, skriver matlista och pillar med blommorna på balkongen.


Imorgon ska Leos förskola ha trollfest. Bilder utlovas!!!

Av Pernilla - 6 juni 2012 16:48

6/6 idag. Sverigens nationaldag.


Idag hade vi bestämt att åka till Steninge Slott för att titta på lite skojsligheter som de arrangerade och äta picnic i parken. Molnen hängde tunga när vi styrde bilen mot Märsta där det sista till picnicen skulle inhandlas. Efter handlingen hade himlen öppnat sig totalt och hela parkeringen såg ut som en liten swimingpool. Så det blev att åka hem igen för hur roligt är det att sitta på en dyngsur gräsmatta och hasta i sig picnic-mat mellan regnskurarna. Leo somnade såklart i bilen och sov en stund när vi kommit hem. Sen packades picnicen upp, på golvet i vardagsrummet :) Hade vi bestämt oss för picnic skulle det bli picnic. Leo tyckte att det var jättespännande att sitta på golvet på en filt och äta köttbullar, makaroner, majs, baguette och en massa annat smaskens. Cosmos tyckte nog mest att vi måste ha blivit helt förvirrade ;)


Picnicen uppdukad

 


Nöjd Picnic-kille


Oxå ett sätt att äta picnic ;)

   


Då denna dag för mig bara är en paus mellan en herrans massa tenot, känns det som iallafall, sitter jag nu (pausar för att skriva lite blogg) och pluggar in material inom tandvården samtidigt som jag skriver hemtenta i arbetsmiljö, jippie...


På fredag bär det av till Tunatown för mig och Leo då systra mi tar sjuksköterskeexamen, hurra för henne!! Men mer om det senare.


Du gamla Sofia, du smällfeta ko.... eller hur det nu var ;)

Av Pernilla - 3 juni 2012 19:22

Då var det alltså Juni. Var har tiden tagit vägen? Fem månader borta av detta år!


Planerade att åka till Tunatown i helgen men så blev tyvärr inte fallet... Lördagmorgon kom, grå och med regnet stående som spön i backen och två förkylda föräldrar och en hostig son... Ingen trip för oss. Istället blev det en väldigt lugn kurerande helg hemma. Inte mycket blev gjort förutom lite nödvändig mathandling, dammsugning och blöta regnpromenader. Tog säkert 10 minuter att ta sig ut och lika lång tid att ta sig in igen med allt som skulle kläs på och av ;)


 


Nu väntar ytterligare en veckas jobb, skola och dagis med allt var det innebär. För mig innebär det bland annat en briefing inför provet nästa vecka samt ett prov ;)

Efter det är det bara en vecka och ett prov kvar så är det sommarlov :D

Wooppiiie!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards