Alla inlägg den 24 april 2012

Av Pernilla - 24 april 2012 14:46

Blev så inspirerad av Trädgårdsdrömmar på TV4 då de planterade i konservburkar på en förskola så det var jag bara tvungen att efterapa  ;)  Tog mig alltså ner till lokala korvmojen och frågade lite snällt om de kanske hade några tomma stora konservburkar som jag skulle kunna få (är brist på storkökskonserver i skafferiet) och visst hade de det. Nog såg de lite förvånade ut och undrade vad jag skulle med de till, lika bra att passa på att hämta nu innan trenden sprider sig och de börjar ta betalt för burkarna ;)


Fick hjälp av sonen att fylla burkarna med kottar (istället för lekakulor, fick tipset från "jobbet") och jord och har nu petat ner diverse sommarblommor, krasse, vinda och sömntutor. Ska bli så spännande att se om det tar sig! Nästa steg, Smultron :D


    


Har fått pelargonsticklingar från en "arbetskamrat" (gör ju praktik för närvarnade, därav " ") så nu hoppas vi på fina perlargoner i alla fönster inom kort :)


Av Pernilla - 24 april 2012 14:10

 Börjar härmed livet som bloggare, eller iallafall ett försök till bloggare.


Välkommen läsare! Hoppas du kommer att trivas med mina små texter om mitt liv, min vardag, mina glädjeämnen och kanske krämpor och problem, vi får se vad livet har att innehålla.


Vissa texter kanske fylls med bilder ur en solig sommardag, andra kanske med text om snödrivor i massor. Den ena dagen är inte den andra lik och ingen kan säga med bestämdehet hur morgondagen yttrar sig. Vi väntar med spänning och ser!


Åter igen, Välkommen hit!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards