Alla inlägg den 4 november 2013

Av Pernilla - 4 november 2013 13:55

Denna vecka blev det långhelg tack vare att Robin var berdskapsledig.


Fredagen spenderades med lite administrativt fixande inför flytten, vi har nu ett exakt datum! 18/11 får vi tillträde till huset :D Då lite papper skulle kopieras och skickas till banken blev det en tur till biblioteket eftersom vi ännu inte äger en skrivare sen vår förra brann upp pga elfel i förra lägenheten....  På biblioteket var det sagostund för barnen så vi satt en stund och lyssnade på halloweensagor, tittade på fiskarna i akvariumet innan vi kopierade och begav oss hemåt igen. Bindning av lpn skulle bestämmas och papper skulle skrivas på innan allt kunde hamna på lådan.


På lördagen tog vi en paus från flyttkaoset och åkte till Väsby Centrum där Robin och Leo klippte sig, det började bli dags då båda börjat se lagom lurviga ut, och vi införskaffade lite strumpor, pyamas och tunnare mössa till lilltösen :) Hemma igen packade jag bb-väskan men bebisens saker, allt för att slippa rota igenom kartongerna efter kläder, nappar mm OM hon skulle bestämma sig för att tita ut innan vi hunnit in i huset. Något jag iof har bestämt att hon inte ska göra men av erfarenhet vet jag hur lite man kan påverka de besluten....


Söndagen blev en packdag en masse! Allt på balkongen är packat och klart för flyttkillarna att bära med sig, köket är packat sånär som på varsin uppsättning tallrikar, bestick och glas och te/kaffemuggar såklart! Sen blev det en tur ner i källaren för att kolla läget och packa klart även där. Lite optimistiskt trodde jag att det skulle räcka med två kartonger till där nere då jag redan packat två och tyckte inte att det var sååå mycket mer som gick ner i kartong. Tji fick jag, blev ungefär det dubbla men nu är det packat iaf. Leo var med och bar grejor till Robin som packade medan jag satt på en back med kläder och pekade vad som skulle läggas var och och vad som skulle slängas, helt ok arbetsfördelning ;9 kan tilläggas att Leo tyckte att det var jätteroligt att hjälpa  till annars hade han inte behövt! Det roligaste för honom var nog ändå att springa in i förrådet bredvid och ropa "mamma jag är i buren" ;)


På kvällen blev det hemlagade hamburgare och pommes till middag. Sen skulle leo hämta något som vi tagit från källaren. Varken Robin eller jag fattade alls vad han menade. Det var en röd gubbe vi burit upp. En röd gubbe som sprang. Vi tänkte och tänkte, letade i påsarna, tänkte lite till. VAD kunde han mena.... En röd gubbe som sprang.... Frågade om den var liten eller stor. Liten. Sen sa Leo att den låg i en påse och sen i en låda och sprang och visade på kartongerna i vardagsummet. DÅ slog det mig! Mario! Vi hade nämligen hittat det gamla Nintendo 8 bitars (?) i en påse i källaren som vi packat ner i en kartong och Leo hade blivit så nyfiken och ville prova. Det var alltså det han menade med en röd gubbe som springer, Mario ;)


När mysteriet var löst tittade Leo och Robin så lite youtubeklipp på Mario innan det var baddags och sen hopp i säng.


Idag är jag gravid i vecka 34+3. Leo är född vecka 34+4 (uttagen med akutsnitt innan värkarbete) så snart är jag mer gravid än jag någonsin varit. Konstig känsla.


Fortsatt trevlig måndag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards