Alla inlägg under februari 2017

Av Pernilla - 27 februari 2017 13:23

...och vabruari vrider verkligen ut de allra sista dropparna....

Efter en härlig vecka i Sälen (bilder finns på min instagram pernilladaverstam) var det tunga ögonlock som öppnade sig imorse. Leo kämpade sig ur sängen för att ta sig till skolan och Tyra bestämde jag fick vara hemma då hon hostat, och hostar, så det tjuter i luftrören på henne. Tack och lov ingen feber, den varan hade vi tillräckligt av veckan innan sportlov och sälen.

Trots tröttmössor kom vi iallafall iväg och lämnade Leo för att sedan åka till affären och fylla på då skåp och kyl gapade tomma efter semestern, konstigt att de inte fyller sig själva ;-)

Under veckan i Sälen har vi (läs barnen) kämpat och ibland tyckt att det varit lite brant, halt, läskigt. Då har vi tänkt på Bamses kloka ord "Att göra något fast man inte vågar, Det är att vara modig"! Kom ihåg det!

Av Pernilla - 20 februari 2017 16:39

Robin har tagit de två stora barnen till pulkabacken och Melvin sover. Efter en natt med övertrötta barn och en väldigt snorig Melvin (vilket resulterade i sju räknade uppvaknande innan kl 03...) och en dag i skidbacken är uppskattar jag en stunds tystnad.

Utanför fönstret dalar snön ner och runt stugan är allt stilla. Det är nästan lock-för-öronen-känsla, så tyst är det. (Om inte kylen(?)börjar surrs förståss)

Jag skrev här om dagen om ideal och idag slår jag ett slag för tystnad. Tystnad och en kopp kaffe så får trebarnsmorsan lite ny energi!

Tip top!

Av Pernilla - 17 februari 2017 15:08

Hej halloj!
Nu är jag tillbaka efter lite jul, nyår och en grå januarimånad och börjar fundera på det här med våra galna ideal....

Av olika anledningar har jag räknat ut mitt bmi här i dagarna och döm om min förvåning när jag precis passerar värdet för att vara överviktig! Det är ju helt sjukt! Vad säger det om vilka signaler sådana mätningar skickar till framförallt unga?!

Fem och en halv månader efter att jag fött vårt tredje barn ser jag ut såhär:

Detta mina vänner är alltså en överviktig kropp...

Men kom igen! Skärpning! Sluta mäta världen i olika mallar och former! Ja, vi är alla olika, vi mår alla bra av olika saker. Träna och rör på dig om det får dig att må bra och gör dig glad. Ät det du vill för att du vill. Du kan äta allt men inte alltid!

Tro på dig själv och var din egen starka förebild!
Du är uink, jag är unik, vi är så bra precis som vi är! Så det så!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards