Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Näktergalsvägen 59

Av Pernilla - 25 november 2013 09:10

Här bor vi :)

 


Det var några dagar sen jag uppdaterade på bloggen men det har ju sina förklaringar.

Fredag den 15e november lämnade vi en lägenhet i flyttkaos och begav oss ner till Eskilstuna för att över helgen bosätta oss hos Robins föräldrar, som för tillfället oxå levde i kaos då de var mitt uppe i ombyggnad av köket. Helgen spenderades med att försöka hitta lite lugn, tro att allt skulle gå bra nästkommande vecka och samla kraft.


På måndagen var det så dags för tillträde till huset. Robin och jag åkte in och träffade mäklaren och fick nyckel och betalade. Nu var huset vårt! Sen blev det en liten shoppingtur till öb och ica för att fylla på i skåpen så att huset skulle kunna sovas i när sängarna väl kommit på plats. Sen bar det av hem :) för uppacknig och för första gången sätta nyckeln i låset och vrida om för att kliva in i vårt hem! Underbar känsla. Samtidigt en konstig känsla av att kliva in i ett tomt hus, än kändes det inte som vårt hem.


På tisdagen åkte Robin till Sigtuna och mötte upp flyttfirman och intruerade dem innan han for vidare till jobbet. Här i Skogstorp väntade jag och Leo. Vi tog med Leos farfar till Tuna Park och åt lunch, åkte bilkarusell och tittade i lite affärer innan vi begav oss till huset för att lasta av sånt vi haft hos svärföräldrarna över helgen.

I väntan på flyttlasset gick Leo och jag över till grannen Sussie som skulle hjälpa till när flyttlasset äntligen kom fram.

kl 13 anlände de så äntligen! Leo tyckte det var sååååå spännande med den stora lastbilen och att allt våra saker fanns i den :) Flyttkillarna var supersmidiga och trevliga och lastade ur saker där jag ville ha dem, flyttade runt när jag ångrade mig och skämtade så det stod härliga till :) När några saker, bland annat en av Leos lådor med leksaker kommit in tittade Leo på mig och sa med stort allvar i blicken "Mamma, jag vill bo här!" DET värmde i mammahjärtat vill jag lova!

På ca två timmar hade alla våra saker fått plats i sitt nya hem, nu väntade bara uppackning... Som tur var hade jag Sussie som hjälp, hon satte fart när första kartong kom in i huset. Efter en stund kom även Sussane och senare Stefan och hjälpte till så på kvällskvisten var köket i stort sett uppackat och vi tog en paus. Leo och jag inväntade Robin, som inte hade några nycklar och som skulle lasta in vinterdäcken för att åka iväg och byta dessa innan det var dags för middag hos svärföräldrarna. Tanken hade ju varit att sova i huset första natten men både Robin och jag var så slut att vi bestämde oss för att ta en natt till hos svärföräldrarna för att montera säng på onsdagen istället.


Onsdag morgon åkte Robin åter igen till lägenheten. Denna gång för att låsa upp för städarna och sedan lämna nycklarna till hyresvärden (sista nyckeln som städarna hade åkte hyresvärden och hämtade i brevlådan senare under dagen). Uppackningen fortsatte för min och Leos del varvat med lite promenader när värdet tillät och lite bus och mys inne.


På torsdagen kom pappa på lunch och kollade in huset och senare under dagen blev tvn inkopplade till Leos stora lycka. Disney Junior fungerade ;)


Fredag var Robin ledig så då blev det att  sortera allt som hamnat i garaget under flyttdagen. Lite skulle stå varmt, annat kallt. Det blev även en tur till Jula för inköp av ett litet element till förrådet och nya toasitsar (som vid montering visade sig inte passa, attans!)


Leo har snabbt lärt sig att hos Sussie och Stefan får man fika när man kommer så när han och Robin på lördagen skulle ta en tur på sparkcykeln kom han på efter en liten liten stund att "Jag behööööver gå till Sussie och Stefan!" ;) Sagt och gjort, de åkte dit och som tur var var Sussie hemma och Leo fick komma in. Leo blev kvar där medan Robin kom hem och fortsatte hjälpa till med uppackning och framförallt bära runt allt tugnt. Vid lunch kom Sussie, Stefan och Leo. Vi åt lunch oxh sedan satte Robin och stefan igång att montera Leos säng. Nytt för huset är att han nu har en säng även under loftet där han nu sover (valfritt förståss, vill han sova uppe får han det!). Under tiden sängen monterades hjälpte Sussie mig att stryka och få upp gardiner medan jag blev förpassad till en stol med fötterna högt då dessa börjat svälla senaste dagarna... Tusen tack för hjälpen!!!


Gårdagen blev lite lugnare. Efter frukost åkte vi och handlade för veckan som kommer, lämnade tillbaka toasitsarna och sedan blev det lunch hos svärföräldrarna och Robin skulle försöka tvätta bilen. Kruxet var bara att det nu var -3 grader ut och vattnet frös så det blev en snabb avspolning för att få bort den värsta smutsen och sen insmorning av lister så dörrarna inte skulle frysa fast. Under tiden bakade Leo och farmor chokladmuffins som vi sedan fikade innan vi tog oss hem igen. Hemma blev köket dammsuget och "färdigt" med mattor och ljus, bara stakarna i fönstren som ska upp och lite blommor, sen har vi julmys :)


Idag pausar Leo och jag från flyttstöket. Vi pysslar lite. Ska snart börja baka lussebullar och få den härliga doften att sprida sig i huset :)


Uppackningen är iallafall så gott som klar. Gardiner saknas i vardagsrummet, måste införskaffas, vardagsrummet sak dammsugas och läggas mattor. Tavlor ska upp. En väska med kläder ska packas upp. Sen är allt under kontroll :)


Fortsatt trevlig måndag på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 februari 2017 13:23

...och vabruari vrider verkligen ut de allra sista dropparna.... Efter en härlig vecka i Sälen (bilder finns på min instagram pernilladaverstam) var det tunga ögonlock som öppnade sig imorse. Leo kämpade sig ur sängen för att ta sig till skolan oc...

Av Pernilla - 20 februari 2017 16:39

Robin har tagit de två stora barnen till pulkabacken och Melvin sover. Efter en natt med övertrötta barn och en väldigt snorig Melvin (vilket resulterade i sju räknade uppvaknande innan kl 03...) och en dag i skidbacken är uppskattar jag en stunds ty...

Av Pernilla - 17 februari 2017 15:08


Hej halloj! Nu är jag tillbaka efter lite jul, nyår och en grå januarimånad och börjar fundera på det här med våra galna ideal.... Av olika anledningar har jag räknat ut mitt bmi här i dagarna och döm om min förvåning när jag precis passerar värd...

Av Pernilla - 20 december 2016 21:39


Hipp hipp hurra för den bästa Tyra idag!Älskade unge! Idag fyller du 3 år! Vilken underbart härlig person du hunnit bli. Du vet vad du vill, det är då ett som är säkert. Visst går saker ibland överstyr men du är alltid den att första skratta och gå v...

Av Pernilla - 19 december 2016 18:15


....ja, som varje år. Så börjar det alltid och varje gång undrar man hur man tillslut fick den någonlunda rak förra året. Men tillslut står man där (läs: ligger man genomsvettig under granen, öm i fingrarna efter ett evighets skruvande och allergipri...

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards