Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Pernilla - 7 maj 2012 08:40

Så var det måndag igen. Men denna måndag är annorlunda än de tidigare. För första gången ska jag åka iväg och arbeta som tandsköterska. Det har varit en effektiv morgon. Klockan är inte mer än 8.40 på morgonen och jag har hunnit skjutsa till dagis, hunddagis och tåget. Jag har hunnit träna, äta frukost och dricka kaffe. Jag har hunnit vakna lite halvt. Så ska jag även hinna duscha innan det bär av till Jobbet till kl 11. Hoppas att dagen är fullspäckad så att man hela tiden har något att göra och tiden går. Ikväll är det serie-kväll igen. R och jag har två serier vi följer för tillfället, Once upon a time och Game of thrones. Två underbara serier i fantasyns anda. En utspelar sig i "verkligehetn" samt i sagans förtrollade värld och den andra i en mystiska värld där kungar slåss om den stora järntronen med mera med mera. Mys!


Igår var även det en effektiv dag. Dagen började tidigt då lilleman valde att vakna redan vid 6.30 Lite lättfrukost och sen körde vi igång. Fönster putsades inne, mellan, ute och på balkongen. Alla hjälpte till så gott de kunde.


 

Frukosttime


 

Fönsterputsning på balkongen


En snabb koll på datorn resulterade i ett samtal till Rotebro och köp av två fällbara snurrfåtöljer som R åkte och hämtade. Fåtöljerna blev snabbt en väldigt populär plats att sitta och mysa och läsa böcker i.

 


Solen sken från en blå himmel och lilleman var trött så när fåtöljerna var på plats gick vi en härlig promenad längs vattnet ner till centrum där glass inköptes och avnjöts i solen.

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards