Alla inlägg den 22 september 2013

Av Pernilla - 22 september 2013 17:02

Dagen började med lite pyssel för Leo medan jag och Robin plockade undan frukost och förbreedde inför dagens aktivitet, fönsterputsning

 


Alla hjälpte som vanligt till med putsningen, Leo och Robin började på balkongen medan jag tog vardagsrummet.

 


När balkongen var klar tog Robin och Cosmos en promenad ner till affären och inhandlade lite till dagens lunch, hamburgare :) Under tiden fortsatte jag fönsterputsningen i Leos rum medan Leo tyckte att vi bara skulle leka med tågen istället ;)


Robin och Cosmos kom hem, Robin började med maten och jag intog fotöljen, nu ville inte bäckenet riktigt vara med... Lunchen intogs och sedan återupptog Robin fönsterputsningen medan Leo och jag passade på att baka kladdkaka i silikon-tåg-form.

 


Medan kakorna var i ugnen gick jag ner i källaren och grävde fram höstgardinerna som sedan ströks och hängdes upp.


Sen var det äntligen dax för fika! Tåg kakorna blev chokladkluttar då smeten fastnade i formarna (måste läsa på hur jag ska göra för att få till det till nästa gång...) men smaken var det som tur var inget fel på och de skulle ju ändå gå sönder i munnen ;)


Efter fikat kolapsade jag i sängen, hade varit liiiite för aktiv idag... Robin och Leo sprang runt och flög med bilar, kom in och använde mig som bilbana och helt plötsligt blev det helt tyst....... Robin kommer in till mig och jag frågar vad som händer?! Leo har somnat mitt i leken, mitt på golvet, så trött var han ;) Det är tydligen jobbigt att se på när mamma och pappa tvättar fönster och stryker och hänger gardiner och att baka chokladkluttar ;)


   


Jag har nu lyckats ta mig upp ur sängen (vilken tur att vi har stadiga möbler och väggar :P), Robin och Cosmos har sprungit ett varv i skogen och Leo har lyfts upp i sängen där han sover vidare en stund, eller till imorron bitti (konstigare saker har ju hänt).


Ikväll blir det ny säsong av Bron för oss vuxna och imorron väntar jobb, dagis och....ja, vad min dag har att erbjuda ser vi först imorgon när jag kan känna efter vad bäckenet bestämmer vad vi kan göra :P


Fortsatt trevlig söndag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards