Alla inlägg den 30 september 2013

Av Pernilla - 30 september 2013 15:19

Fick idag mail från dagis om att de ska se på teater imorgon (framförhållning, javisst...) så då bestämdes det att Leo iaf får gå dit en stund mitt på dagen, men att vi tar sovmorgon, äter frukost hemma och sen går ner, så får jag hämta lagom tills vi ska ta oss till vc.


Leo, jag och Cosmos tog efter lunch en promenad där vi gick förbi dagis och meddelade det ändrade beslutet. Alla barn i Leos grupp var ute och lekte och tyckte att det var jättekonstigt att Leo inte kom in och lekte utan stannade utanför staketet ;) Sen blev det en tur i gungorna på lekplatsen bredvid och lite "matlagning" innan vi fortsatte vår lilla promenad.


Hemma igen tänkte vi först baka lite mer till kommande kalas men inspirationen tröt för både mig och Leo så vi stupade i soffan en stund innan det var dags för lite mellis och sen lek med tåg och duplo på Leos rum :)


Passade undertiden Leo lekte på att beställa mina favorit-julfilmer "The Santa Clause 1-3" så nu ska jag äntligen få hem de på dvd :D Ingen julstämning utan Tim Allens jultomte ;) Blir perfekt för kommande vakna amnings/vak nätter :)


Upptäckte dessutom att andra filmen i Hobbit-trilogin har premiär 11/12..... Bebis beräknas till 12/12..... Undrar om jag hinner gå på premiären....... ;)


Nu öser regnet ner utanför fönstren, Leo myser i soffan, Cosmos muttrar för att det regnar och bebis bökar runt så det står härliga till. Om en stundär det dags att förbereda dagens middag, pannbiff med potatis och brunsås :) Ikväll ska jag se det nya avsnittet av "Once upon a time" som äntligen har kommit :D


Fortsatt trevlig måndag på er!

Av Pernilla - 30 september 2013 10:05

Gårdagen fortsatte i mysets tecken :) När Leo vaknat åt vi vår brunch-lunch och sen satte Leo och jag igång att baka hallongrottor inför stundande kalas (kalas för Leo lördagen 12/10 :)) Sen blev det lite lek i Leos rum innan jag satte igång med en tidig middag, philadelphiafylld kycklingfilé lindad med bacon, mums :) och så självklart provsmak av hallongrotta, åter igen ett lyckat bakresultat :)


Efter middagen gick Robin och Cosmos ut på en långpromenad. Leo och jag kröp ner i stora sängen och tittade på film (Robin skulle titta på fotboll när han kom in igen och det är bra mycket mysigare att ligga i sängen och titta på film :)) Sen var det dax för Leo att sova och sen blev det ett ansnitt av Bron för Robin och mig innan vi oxå kröp ner, läste en stund och sen väntade ytterligare en natt med (för mig) många obegripliga uppvak.


Nu på morgonen kommer Robin i och väcker mig tjugo över sju och säger att Leo sover som en stock och att det nog blir svårt att hinna till dagis till halv åtta (när frukosten serveras). Bestämmer där och då att med tanke på att Leo ska åka till farmor och farfar på onsdag förmiddag och därför ändå "missar" tre dagar på dagis och vi imorgon ska till vc för kontroll av konstiga kliande utslag så fick Leo sova vidare och dessutom vara hemma med mig imorgon oxå.


Sova verkade det som Leo behövde. Jag gick upp straxt efter att Robin gått och tog en snabb tur med Cosmos. När jag kom in sov Leo fortfarande som en stock och fortsatte så till halv nio. Sen väntade frukost, lite duplobygge där Leo följde instruktionsbladen och byggde jätte fint hus och bil ;)

Nu är det sagostund, först läste Leo själv en stund, sen läste jag för Leo en stund och nu sitter Leo i fotöljen och lyssnar på Alfons Åberg sagor :)


 


Fortsatt trevlig måndag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards