Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Garderobsrensning och gratisgrejor

Av Pernilla - 24 september 2013 17:22

Imorse kläddes Leo i ovanligt fina kläder för att gå till dagis, idag var det dags för den årliga fotograferingen :) Det blev mörka jeans och stickad randig tröja med "slagkrage" (glömde tyvärr helt bort att ta en bild innan han gick så vi får helt enkelt avvakta och invänta bilderna som brukar komma i November ungefär).


För min del skulle det verkligen bli av, den välbehövliga garderobsrensningen! Tittade in i garderoben på morgonen och upptäckte att här behövs uppladdning ;)

 

Så till frukost kokades gott te och disc ett av SATC sattes i spelaren :)

 

När frukosten väl var intagen lassades allt ner från hyllan och skälptes i soffan. Inspirerad av serien på tv (och lite smått bitter att kläderna i garderoben inte var lika fina och flaschiga som på tv) satte rensningen igång. Noppriga tröjor och byxor med hål i åkte direkt i bananlådan för disposal ;) (varför man nu överhuvudtaget sparar på noppriga tröjor och trasiga byxor är och förblir ett mysterium)

Efter noga(?) övervägande fanns nu endast en liten hög tröjor och byxor kvar som veks fint och lades i prydliga högar (högar som kommer rasa näsa gång en tröja ska användas ;))

   

Konstaterade även att ingen av dessa kläder skulle kunna användas nu i höst så en liten shoppingtur skulle sitta väl på plats :)


Fick en glad överraskning när jag senare på dagen öppnade brevlådan. Där låg nämligen en gratis napp från MAM och en sked från Bambino :) Gratis är gott ;)

 


Nu väntar Leo och jag på att Robin ska komma hem, sen ska vi äta wokat ris med grönsaker och räkor och senare blir det ett nytt avsnitt av de tokiga tanterna i Svenska Hollywoodfruar :)


Fortsatt trevlig tisdag på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 februari 2017 13:23

...och vabruari vrider verkligen ut de allra sista dropparna.... Efter en härlig vecka i Sälen (bilder finns på min instagram pernilladaverstam) var det tunga ögonlock som öppnade sig imorse. Leo kämpade sig ur sängen för att ta sig till skolan oc...

Av Pernilla - 20 februari 2017 16:39

Robin har tagit de två stora barnen till pulkabacken och Melvin sover. Efter en natt med övertrötta barn och en väldigt snorig Melvin (vilket resulterade i sju räknade uppvaknande innan kl 03...) och en dag i skidbacken är uppskattar jag en stunds ty...

Av Pernilla - 17 februari 2017 15:08


Hej halloj! Nu är jag tillbaka efter lite jul, nyår och en grå januarimånad och börjar fundera på det här med våra galna ideal.... Av olika anledningar har jag räknat ut mitt bmi här i dagarna och döm om min förvåning när jag precis passerar värd...

Av Pernilla - 20 december 2016 21:39


Hipp hipp hurra för den bästa Tyra idag!Älskade unge! Idag fyller du 3 år! Vilken underbart härlig person du hunnit bli. Du vet vad du vill, det är då ett som är säkert. Visst går saker ibland överstyr men du är alltid den att första skratta och gå v...

Av Pernilla - 19 december 2016 18:15


....ja, som varje år. Så börjar det alltid och varje gång undrar man hur man tillslut fick den någonlunda rak förra året. Men tillslut står man där (läs: ligger man genomsvettig under granen, öm i fingrarna efter ett evighets skruvande och allergipri...

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards