Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Pernilla - 16 oktober 2013 15:41

Igår kände sig inte Robin helt på topp och idag när klockan ringde valde han därför att stanna hemma febrig som han var. Det blev alltså jag som fick ta mig upp och få iväg Leo till dagis, lättare sagt än gjort skulle det visa sig. Leo hade en av sina värsta morgnar hittills "Jag vill inte..." "Jag kan inte..." "Det är jobbigt..." var miningar som varvades om varandra medan vi kämpade att gå på toaletten, borsta tänder, ta tempen i örat (utifall pappa hade smittat, men ingen feber) och klä oss inför dagispromenaden. Alltid när Leo och jag går till dagis brukar det bli promenad utan vagn och fungera hur bra som helst men idag skulle det prompt åkas vagn, helst skulle det bäras ut i vagnen men där fick jag säga stop.


Väl framme på dagis var det lite blygt då vi möttes av vikare men efter lite kramar och hej då så följde Leo med in och fick frukost.


Jag tog mig sakta hem igen, det är inte bara mentalt påfrestande att kämpa igenom morgonen, och la mig bredvid Robin en stund. Tjugo över tio vaknade jag och tyckte att det var dags att äta frukost ;) Fick efter många om och men med mig Robin upp så även han skulle få i sig lite "Jag är inte hungrig" "Jag vill ha nyponsoppa" (varpå jag gör nyponsoppa från pulver och serverar) "Den är var ju varm, jag vill ha kall proviva" Gaaaah!! Som att ha två småbarn idag.


Efter frukost var det dags för mig att duscha och göra mig iordning för att åka till barnmorskan. Väl framme är det trafikkaos då de håller på att bygga om både väg och cykelbanor utan för bm och flera kvarter bort plus att det står en kommunbil och blockerar halva parkeringen. Jag lyckas iallafall trockla mig in runt kommunbilen och kan parkera (och hoppas att kommunbilen flyttat sig tills jag ska åka igen, annars blir det svårt att ta sig därifrån).


Inne hos bm ser allt jättebra ut, perfekta värden på blodtryck, blodsocker, urin mm. Bebis ligger nu med huvudet nedåt, fortfarande rörligt (vilket det tydligen kan vara fram till förlossningen eftersom det är andra barnet), hjärtljuden dundrade på rejält när vi lyssnade första gången så bm ville ta en lyssning till efter en liten stund och då låg de inom grnsvärdena och inget att vara orolig för :)
Nästa besök ska vi sammanfatta graviditeten och prata önskemål inför förlossningen, det närmar sig med stormsteg (på fredag går vi in i vecka 33!)


Ute på parkeringen hade kommunbilen flyttat sig och jag kom ut utan större problem (annat än att en sopbil höll på att backa över mig, men men...)


Hemma igen kom Inge och lånade Cosmos för långtur och jag värmde på lite tacos från igår (Robin låg åter igen i sängen och ville inte ha någon mat) och placerade mig i soffan tills det var dags att hämta en trött Leo på dagis. En Leo som bara skulle åka vagn, sen gå upp för en stenig backe varpå han ångrar sig halvvägs, ska bäras, åka vagn, tycka allt är jobbigt. När vi väl kommit fram och vagnen parkeras vill han inte gå (men lyckas ta de få stegen in), vill inte gå i trappen (men lyckas ta de tre trappstegen upp), kliver in i hallen, ser tvn och vill INTE titta på tv varpå jag säger att han inte alls behöver det (ingen som har sagt att han ska heller), kan inte klä av sig, vill inte kissa, går och kryper upp i sängen och somnar som en stock! Lyckas trockla av honom byxorna och på en blöja, just in case. Får se hur länge han sover nu, om det bara är sömn som behövs eller om även han håller på att bli sjuk, isåfall blir det två sjuklingar och jag hemma imorgon..... Min tur nästa?!


Nu väntar tvättstugan, vilketn tur att jag är så pigg och inte alls har ont någonstan ;) (Hör sarkasmen)


Fortsatt trevlig onsdag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards