Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Pernilla - 22 oktober 2013 08:28

Igår började dagen med frost och -4 utanför fönstret. Robin och Leo vandrade till dagis och jag satte mig i bilen för att åka till Märsta. Läkarbesök stod på agendan. Bilen var helt igenfrostad så det var skönt att sätta igång bilen, trycka på värmeknappen och vips var fram och bakruta rena från is :) me like, oxå med tanke på att jag inte når över vindrutan, det är en mage som tar emot :) Sen kom nästa utmaning, åka i minusgrader med sommardäck...! Som tur var kändes det inte spec halt och jag kom fram i ett stycke.


Läkarbesöket gick bra, sjukskrivningen är förlängd till beräknad förlossningsdag och med tanke på mina sammandragningar kontrollerades tappen med domen "den håller nog ett tag till" ;) Några veckor till sen får bebis komma ut :)


Sen var det dags att sätta sig i bilen igen och åka mot solna och karolinska för tillväxtultraljud (pga havandeskapsförgiftningen förr graviditeten ville barnmorskan att vi kollar denna bebis en extra gång). Resan dit blev intressant, klockan var nu 9.15 när jag rullar ur Märsta och jag tänkte att "nu slipper jag den värsta trafiken". Tji fick ja! Efter Kista tog det tvärstop (då har man på tom väg max 10 minuter kvar). Visst det rullade ju framåt men lååångsamt.... Solen sken och bländade, massor med bilar ööööverallt, bussfiler som kommer och går och där ett rött kors, dags att svänga av. På väg på avfarten ser jag att skylten pekar mot danderyd..... Attans, blev att ta ett varv i Solna, vända, stå i kö och trixa upp på motorvägen igen, åka ytterligare två avfarter för att ÄNTLIGEN komma fram (klockan var nu ca 10.15, resan tar normalt max 40 min), tur att jag åkte i tid!


Köpte mig en påse nötter och en banan och tog mig ner i källaren där ultraljudet håller till. Även här gick det bra. Alla mått såg bra ut, tillväxten ligger normalt på kurvan, syresättning och cirkulation såg bra ut och det bekräftades att det är en liten tjej i magen :D Såg tydligt själv så nu är bebis en hon på riktigt :D


Eftermiddagen spenderades i soffläge efter en kort promenad med Cosmos innan vi två gick ner till dagis för att hämta Leo som glatt kom springandes och slängde sig i mina armar :D Myskille!


Resten av veckan blir hemma vecka i lugn och ro. På fredag är det födelsedagsdags igen, min tur denna gång :D


Fortsatt trevlig tisdag på er!

Presentation


24 årig mamma, tandsköterska,nygift, matte, dotter, syster, vän, kusin, barnbarn, kvinna som precis som alla andra får pussla livets pussel för att få bitarna att falla på plats.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards